Ηοοk 3, Blacklight ή Μentor 3?
Η πρώτη τους σεζόν πέρασε, τα πετάξαμε σε διαφορετικές συνθήκες και σας λέμε την άποψη μας.
NIVIUK ΗΟΟΚ 3
Για το αν είναι καλό το HOOK 3 δεν θα σας πούμε τίποτα. Μια ολόκληρη σεζόν (9 μήνες από το ντεμπούτο του πια) και τα χαμόγελα όλων των ιδιοκτητών αυτής της άριστης πτέρυγας μιλάνε μόνα τους! Τέτοιες επιδόσεις, πιο εύκολα, δεν γίνεται!
(Ιδανικό φορτίο για το HOOK3 είναι στη μέση, ίσως και 2-3 κιλά παραπάνω από τη μέση των πιστοποιημένων ορίων φορτίου.)
[ + ] shark nose – internal pressure
[ - ] needs cell to cell packing – not the best climber in soft thermals if loaded
U-TURN BLACKLIGHT
Για τα προσωπικά μου γούστα είναι το ωραιότερο ΕΝ-Β που έχω πετάξει ως τώρα. Φανταστική αίσθηση αλλά και σκαρφάλωμα στο θερμικό. Θα μεταφέρει γλυκά όλα τα μηνύματα που θέλει ένας έμπειρος πιλότος, και θα τον κάνει να ενθουσιαστεί με το πόσο ισορροπημένες και εύχρηστες μπορεί να είναι τόσες επιδόσεις!
(Από προσωπική μας εμπειρία συστήνουμε στους ενδιαφερόμενους (ή ήδη κατόχους του) να το πετάνε εντελώς στο πάνω όριο του, ίσως και 5 κιλά υπέρβαρο τις δυνατές μέρες. Το ΒLACKLIGHT θα εξακολουθήσει να σκαρφαλώνει σαν αλεξίπτωτο μεγαλύτερης κατηγορίας, απλά θα είναι ακόμα πιο ευχάριστο και πιο συμπαγές!)
[ + ] climbing, glide, direct handling
[ - ] needs cell to cell packing – complicated risers
Το Mentor 3 είναι για τον ΕΜΠΕΙΡΟ πιλότο που ξέρει να πετά ενεργά. Για αυτόν που οι εύχρηστες επιδώσεις είναι το νούμερο 1 των απαιτήσεων του, αλλά και για τον πιλότο που δεν θέλει να έχει κανέναν είδους «περιορισμό» στα μεγάλα XC του, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα στην κατηγορία EN-B.
H τρίτη γενιά του Μentor, όπως και οι δυο παλαιότερες, ανέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό!
(EN-B+C Out & Return World Record, EN-B+C World Record Triangle, EN-B+C FAI Triangle World Record και αμέτρητες άλλες αξιόλογες πτήσεις έγιναν το 2013 με Μentor 3 ! )
Κάτι όμως παρέμεινε χαμηλά, και αυτό είναι που κάνει το Μentor 3 την αγαπημένη πτέρυγα για τους λάτρες του XC, και το απόλυτο εργαλείο για τόσα παγκόσμια ρεκόρ στην κατηγορία του. To ASPECT RATIO (μόνο 3,90 projected!)
Αυτό είναι το συστατικό που επιτρέπει στο R&D team της ΝOVA να δώσει στο Μentor τόσο μεγάλες τελικές ταχύτητες για την κατηγορία, χωρίς folding lines, μεγάλα/άκαμπτα sticks και διάφορα άλλα “tricks”. (Το πώς γίνεται να έχει τόσο καλό λόγο κατολίσθησης με τόσο χαμηλό aspect είναι μια άλλη ιστορία... )
Σε έναν πιλότο που ξέρει να πετάξει ενεργά μια πτέρυγα, το Mentor3 θα δώσει την άνεση, την ξενοιασιά αλλά και τις άριστες επιδώσεις που χρειάζεται για να ανεβάσει και τον προσωπικό του πήχη σε κάθε του πτήση !
[ + ] old school packing, glide-speed-penetration
[ - ] high energy for its category, in strong conditions the Mentor 3 NEEDS an active pilot.
Όπως είναι κατανοητό δεν είναι εφικτό να κάνω πλήρης περιγραφή μιας πτέρυγας σε πέντε γραμμές στο διαδίκτυο. Εάν κάποιος πιλότος θέλει να με ρωτήσει κάτι άλλο για τις πτέρυγες αυτές μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μου στο 6944 507 406 (Cosmote)
Η τιμή αυτών των τριών GTI EN-B για το 2014 είναι στα 2.400 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
(Προς αποφυγή περιττών ερωτήσεων, η απόδειξη ή το τιμολόγιο είναι υποχρεωτικά για μας και δεν προτείνουμε καμία από τις τρεις αυτές πτέρυγες ως “after school glider”.)
Για την Oxygen Paragliding
Βαγγέλης Σταμέλλος